torsdag 5 januari 2012

Summering..

Ja då har man äntligen fått till en rätt ok blogg! Iallafall så kommer ni här få läsa om mig å min bröstcancer... Kul va =) Nej då skämt å sido, men de ska faktis bli väldigt skönt att få skriva av sig, för man har väldigt många tankar å funderingar i huve... =/

Idag har ja varit på radiumen i oslo, fick prata me en läkare å sköterska. Han gick igenom dom undersök ja gjort å hur de kommer se ut för mig framöver. Undersök visa igen spridning, el ingen utvecklad cancer på nått annat ställe som han sa. De kunde finnas spridning som man inte kunnat se, men de va inte stora chanser till de!

Men som de ser ut nu så kommer ja få börja på min första cellgiftkur nästa fre, fredagen den 13 å till råga på allt,,, ska de va så ska de =) Litt nervös i magen inför de.. Den första behandlingen kommer ske var 3 v i 12 v framöver, sen kommer ja få en annan sorts cellgift som ja kommer få ta 1 gång i v i 12 v framåt.. Efter det blire op tjoohoo =S
Å hela mitt bröst kommer tas bort.. Plus lymfkörtlarna i armhålan. Sen ca 6 v efter de blire strålning varje dag förutom lör å sön ca 5 v. Å sen ska lilla Malin försöka få tillbaka sin energi å börja leva normalt igen!!
Så va tror ni ska vi hoppa ut i de, är ni me å hejjar på mig!!?? Blir litt av ett år, men jag har klarat tuffa saker förut, så lite cancer ska väl inte få knäcka en! Lätt å säga nu kanske när man inte ens vet hur man kommer reagera på cellgiftet. Om en v ligger ja väl å grinar efter mamma... =/ Men de får man..

Är iallafall sååå glad för att ha så många runt mig som bryr sig om,, alla kärlek till er <3
Det får väl bli allt för idag, alltid en start iallafall =)

Va rädda om varann love u <3

2 kommentarer:

  1. My little love... Ska følge deg med hele mitt hjerte <3 Det her kommer til å gå som en lek, med ditt pågangsmot.... Og jeg skal stå støtt ved din side.. :) Gleder meg til å se deg etterpå..

    Klem Sirpa..

    SvaraRadera
  2. Men vännen va trist att höra..håller alla tummar för dej Kram

    SvaraRadera