tisdag 10 januari 2012

Radioaktiv.

Hej på er =) Nu är ja just hemkommen från sjukhuse dag 2! Idag har dom kollat hjärtat på mig för att se så de är starkt nog till att palla cellgiftet. Fick radioaktivt ämne insprutat i armen å fick ligga på en brits me en platta över mig i ca 20 min. Så nu är ja radioaktiv å måste hålla mig på 3 meters avstånd från barn å gravida i ett dygn, så hugolitto är hos bestemor tills imorgon!

Igår va ja ju me på sjukhuse, sirpa va me mig som moraliskt stöd =) Prata me en läkare å sköterska, prata mest om de som blev sagt förra tor. Sen fick ja även en lapp som ja skulle lämna där man kan få sig peruker som ett bevis på att ja har rätt å få en peruk upp till 5000 kr! Så vi gick dit efter dok å ja prova några olika. Måste medge att de kändes JÄVLIGT konstigt å sitta där å välja ut en peruk för att mitt eget ska trilla av. Sirpa va ju sååå gira då, för de fanns många snygga. Så här sa sirpa " GUD SÅ GÖY" Hon kan ju verkligen sätta ord på saker hahaha, vet att hon bara mena väl, tyckte själv de va lite kul å pröva. men är nog inte lika kul sen när man blivit bar på knoppen =/

Iallafall så köpte ja me en hem igår, håret är litt längre än de ja har nu, plus litt ljusare brunt. Luggen är me litt längre men den kan ja få klippt där gratis senare om ja vill de.  Så nu har ja fått ordnat de.. Hoppas verkligen de tar ett tag innan ögonbryn å mina fransar trillar av, fan va tomt de kommer bli. =(

Imorgon ska ja va på sjukhuse kl 10.30 då blir de mammografi, sen kl 13.45 blir de MR undersökning. På tor ska ja få prata me överläkaren plus att ja ska göra benmärgsprov, de prove gör ja bara för att va snäll för alla andra kvinnor i framtiden, för de går direkt till forskningen å gynnar inte mig nått. Men man vill ju bidra me de man kan känner jag. Blir att vi stannar å sover på patient hotelle på tor, för på fre ska ja va på sjukhuse redan kl 09.00 Det är den stora dagen som ja är såå nervös för CELLGIFT =(

Slänger in en bild på peruken, men inte på mitt huve utan på dockans. Den sitter inge bra på mig än pga mitt tjocka hår under.

Ha en fin kväll <3


4 kommentarer:

  1. Åh, nå nærmer d seg så aaaaltfor fort!!!!!!
    så brs dere får overnatting før den store dagen. d er veldig koselig der!! kleeemm vennen!!!

    SvaraRadera
  2. Peruken ser jättefin ut vännen.Styrkekramar från G-skog

    SvaraRadera
  3. Skönt att du kan skoja lite Malin det är bra medicin för ditt psyke i alla fall..Vi slår fölge med dej på vägen Malin.<3Kramar.

    SvaraRadera
  4. Jättesnygg peruk Malin! Lycka till imorgon fredag.

    SvaraRadera