tisdag 5 juni 2012

Ännu en kur gjord!

Så nu har ja plassera mig i soffan, har varit på sjukhuse å fått cellgift. Gick upp kl 07.15 i morse för att åka me Tommy ner som börja kl 09.00 på jobbet. Jag skulle va på sjukhuse runt 09.30 så ja tog å gick dit för att dra ut litt på tiden. Ni undrar kanske varför ja inte körde själv, jo de är för att mitt körkort gick ut förra tor. Lilla Malin har ju inte fått fingern tur å ordnat de, för ja trodde ju självklart att ja fick köra bil medanns ja vänta på nytt. Men ick, jag måste visst vänta tills ja får de nya med att köra, fan va töligt å sjukt löjligt om ni frågar mig!! Men så är de me det, så svärmor hämta mig förut när ja va klar =) Va på sjukhuse i ca 4 tim, fick en säng idag för ja var å är så trött så ja sov typ hela tiden. Kroppen är verkligen utpumpad på energi å krafter känner ja, men nu har ja ju fått 13 cellgiftskurer å man blir ju inte piggare efter varje kur så som man blir när man får penicelin för nått. Man blir ju snarare mer å mer utpumpad kroppen får ju så mycke stryk av detta giftet. Så när ja är klar me allt detta, kurer operation å strålning, då gäller de å börja rehabilitera kroppen å få krafter å allt tillbaka. Å de är nog inte gjort me en handvändning, men man får bara ta tiden till hjälp helt enkelt. I sinnom tid kommer ja på fötter å är stark igen, som ja skrev i början när ja ja starta denna bloggen va att detta ska inte knäcka mig!! Fuck you cancer helvete!




Kram på er.



                               

1 kommentar:

  1. Her var det ei jente med tæl som skrev, dette liker jeg, Malin. Og dette bildet var bare så bra illustrasjon. Klem til deg fra svigermor

    SvaraRadera